Här har vi vårat lilla kryp in! Vi består utav Ida 7 år blandras, Alfa 5 år Rhodesian Ridgeback samt lilla Timo 1½ år korth. Chihuahua. Timo är i min pappas ägo men bor hos vår familj titt som tätt och kommer förhoppningsvis ställas ut av mig den närmaste tiden. Förutom hundarna bor också katterna Simba,Edith,Coco och Carita under samma tak och sist men inte minst papegojan Baloo.
Här kommer vi uppdatera så ofta vi kan om stort & smått som händer i våra liv!
Välkommen!!

söndag 16 augusti 2009

Då var hösten här....
Och med den bockjakten=)! Emil åkte ut på premiären imorse kl.04.00 och förhoppningsvis blir det 4små fossingar till mig och Alfa att jobba med. Har ju länge sagt att jag ska anmäla till viltspår och ska verkligen försöka att få med det på schemat i höst. Sommaren vet ju alla har inte varit mkt att hänga i granen så jag hoppas på en vacker höst istället med många mysiga promenader,spår mm. Annars har det varit lugnt i stugan,vi har mest jobbat och slappat när det funnits lucka till det. Senaste händelsen är att Ellas rum äntligen börjat ta form med ny färg på vägg och säng...även Alfa har hjälpt till först genom att trampa i färg och lämna tjusiga avtryck med grundfärg i hela huset...suck...därefter har hon på ngt listigt sätt lyckats få vit färg över ena skinkan så de närmaste dagarna så får hon bära kroppsmålning=),hon har tyvärr skadat tassen och bär en inte så smidig tratt så just nu är Alfa 10ggr klumpigare än vanligt och alla ni som känner henne förstår vad det betyder!!Jag kan svära på att hon får in tv-kanaler med den parabolen på huvudet...helt enorm! Skadan på tassen är inget allvarligt men Alfa har svårt att hålla tungan borta så därför blir det Alfa a la trattkantarell ett litet tag till=). Vi vill också passa på att hälsa vår kära Xavi att han ska repa sig efter sin halsoperation snart...vi saknar skogsbuset!

Inga kommentarer: