Här har vi vårat lilla kryp in! Vi består utav Ida 7 år blandras, Alfa 5 år Rhodesian Ridgeback samt lilla Timo 1½ år korth. Chihuahua. Timo är i min pappas ägo men bor hos vår familj titt som tätt och kommer förhoppningsvis ställas ut av mig den närmaste tiden. Förutom hundarna bor också katterna Simba,Edith,Coco och Carita under samma tak och sist men inte minst papegojan Baloo.
Här kommer vi uppdatera så ofta vi kan om stort & smått som händer i våra liv!
Välkommen!!

torsdag 2 april 2009

Jahopp, då var det Torsdag igen...,inte vår favorit dag precis men imorgon är min lediga dag och Kajsa och jag ska lägga spår=). Gäller bara att inte glömma klövarna i frysen....
Tänk, 2 dagar i rad har jag och Alfa kunnat sitta ute på jobbet och sola hela lunchen...helt underbart!Alfa har varit som en klubbad säl på marken och tyckt att mattes lunch allt kunde vara liiiite längre;)
Hela helgen ska jag jobba men jag och Alfa ska spåra både lördag och söndag, tack vare min "fruga" Kajsa som ska fixa spåret till söndag. Det e bäst att öva på nu innan mästerskapet så vi får glänsa lite haha. Jag har dessutom påbörjat ett mission-att få ner Alfas klo längd. Dom ser för bedrövliga ut men vi jobbar på resultat inom kort. Just nu ligger och och tittar på mig som att hon nog vill krypa till kojs och vad gör alla vi ridgeback ägare INTE för våra darlings???
Så....god natt, over and out!

Inga kommentarer: