Här har vi vårat lilla kryp in! Vi består utav Ida 7 år blandras, Alfa 5 år Rhodesian Ridgeback samt lilla Timo 1½ år korth. Chihuahua. Timo är i min pappas ägo men bor hos vår familj titt som tätt och kommer förhoppningsvis ställas ut av mig den närmaste tiden. Förutom hundarna bor också katterna Simba,Edith,Coco och Carita under samma tak och sist men inte minst papegojan Baloo.
Här kommer vi uppdatera så ofta vi kan om stort & smått som händer i våra liv!
Välkommen!!

tisdag 31 mars 2009

Måste bara....
Berätta om min kvällstur som blev en sväng till sandtaget efter jobbet. När vi kom dit så gick vi en bra bit och Alfa var väl som vanligt varken mer eller mindre uppspelt. Men efter ett tag så släppte jag henne lös och hon blev helt skogstokig!!Kutade runt i 180 knyck helt planlöst, bara runt,runt. Sedan började hon nosa på marken och slängde sig ner för att rulla i gruset och jag tänkte först att det var nåt gottigt bajs som hon hade hittat men hon sprang runt och rullade sig överallt!Jag står bara som ett frågetecken och tittar på henne. Helt plötsligt flyger hon upp på närmsta sand berg och stannar på toppen, ställer sig och stirrar på mig samtidigt som hon sänker huvudet och vips sätter av rakt mot mig,(alla som känner Alfa vet att hon är en riktig benknäckar brud)så ni förstår att jag blev lite orolig för mina knän men hon svänger precis förbi mig, vänder upp och börjar nafsa mig i jackan på ryggen och i rumpan..sedan sticker hon igen och gör samma sak säkert 3 eller 4 ggr. Alfa är inte tjejen som brukar busa särskillt mkt med mig och hon är defenitivt inte vovven som brukar leka nafs lekar. Antingen har hon fått vårkänslor eller så e hon bara skvatt galen!Hur som helst verkade hon få igång sin trötta morsa och det lyckades vill jag lova=)!
JAG ÄLSKAR MIN TOKA TILL HUND!

Inga kommentarer: