Här har vi vårat lilla kryp in! Vi består utav Ida 7 år blandras, Alfa 5 år Rhodesian Ridgeback samt lilla Timo 1½ år korth. Chihuahua. Timo är i min pappas ägo men bor hos vår familj titt som tätt och kommer förhoppningsvis ställas ut av mig den närmaste tiden. Förutom hundarna bor också katterna Simba,Edith,Coco och Carita under samma tak och sist men inte minst papegojan Baloo.
Här kommer vi uppdatera så ofta vi kan om stort & smått som händer i våra liv!
Välkommen!!

söndag 11 januari 2009

2009!!
Till alla er som antog att jag och Alfa gått i vinter dvala kan jag bara meddela att vi faktiskt är på benen och kör på som vanligt=). Då var nya året här...ser fram emot våren och lite sol. Har hunnit med att gå på My Dog som publik detta året...det var lika roligt som alltid men med lite mindre fjärilar i magen utan en hund att ställa.
Emil i princip tok förklarade mig när jag gick upp kl.06.00 för att åka med Jazz till mässan tidigt på tisdagen, men det var jätte skoj och dagen sprang förbi på noll tid.
Alfa har nu infriat sitt nyårs löfte och har därför slutat sova i mamma och pappas säng,hon håller nu mer till i sin splirrans nya bia bädd=).
Idag tog Kajsa med mig på en skogssväng efter jobbet....vi gick runt i skogen i mörker och försökte lista ut var stigen var..hmmm...själv ramlade jag ett par ggr..men höll modet uppe eftersom Kajsa förklarade att när det var ljust så var det jätte enkelt att hitta..;)!När Kajsas ficklampa gav upp och vi började prata sagan om ringen-monster så fick jag hålla god min och låtsas va modig...!!Alfa hade förresten pojkbesök härom natten..Xavi var här då matte Kajsa tagit examen från syrra-skolan(GRATTIS!!!!!)och skulle ut på midda med familjen.Han va lika snäll som alltid=)
Vet att jag alltid lovar bilder utan att lägga upp några men jag ska bli bätre..det får bli mitt nyårslöfte!

Inga kommentarer: