Här har vi vårat lilla kryp in! Vi består utav Ida 7 år blandras, Alfa 5 år Rhodesian Ridgeback samt lilla Timo 1½ år korth. Chihuahua. Timo är i min pappas ägo men bor hos vår familj titt som tätt och kommer förhoppningsvis ställas ut av mig den närmaste tiden. Förutom hundarna bor också katterna Simba,Edith,Coco och Carita under samma tak och sist men inte minst papegojan Baloo.
Här kommer vi uppdatera så ofta vi kan om stort & smått som händer i våra liv!
Välkommen!!

lördag 2 maj 2009

Ja vad ska man säga...?

Igår var det ju dags för Alfas andra öppenklass spår,denna gången i Bollebygd. Med ett första pris i ryggen så åkte vi på morgonkvisten och var först ut. För att göra historien kort så hade vi tänkt ställa in då Alfa är på väg in i löp och minst sagt ofokuserad....,efter ett par träningsspår hemma med en extremt velig Alfa i spåret så kändes det som sagt inget roligt att åka men jag tänkte att det är ju betalat och klart så man får väl se det som en bra träning.Så när det var dags för oss så var förhoppningen om ett till 1:a pris långt borta.
Spåret började bra men efter ca 50m så stannar domaren oss och förklarar att Alfa har bakspårat domaren och var endast ett fåtal meter från klöven,hon tänkte alltså gena hela spåret och ta klöven på en gång...hmmm...tja som jag sa till domaren -man får ju inte vara dum!!Eller?
Men men vi gick tillbaka och fortsatte spåret som med en viltstörning ledde oss till ett tredje pris men domaren var posetiv och sa att jag inte skulle hänga läpp för Alfa hade goda spåregenskaper och sista halvan av spåret var klockrent spårarbete från Alfas sida. Även skottet som för övrigt var bra mkt starkare än var vi varit med om förut gick kanon bra hon rörde inte en min,det var jag som hoppade till en halvmeter upp i luften hahha!Så med lite skinkost när klöven var funnen och en stoooor puss på nosen är vi nöjda trots allt och jag säger som domaren-en trea är bättre än en nolla GLÖM INTE DET!Ha det bra och sist med inte minst GRATTIS TILL ALLA SOM KLARADE SINA SPÅR!!!!!

Inga kommentarer: